Analityka internetowa (web analytics) polega na analizowaniu danych związanych z przebywaniem użytkowników na stronie www. Stanowi audyt w oparciu o Google Analytics – narzędzie zainstalowane na badanej witrynie internetowej.

Dzięki analityce internetowej możliwe jest zbadanie zachowania użytkowników, a następnie odpowiednie zoptymalizowanie ruchu w serwisie, by osiągnąć określone korzyści biznesowe.

Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem które służy zarówno pomiarowi wielkości sprzedaży oraz współczynnika konwersji, jak i pozwala na wgląd zachowania użytkowników odwiedzających serwis. Jest źródłem wiedzy na temat:

  • liczby użytkowników, którzy odwiedzają witrynę www,
  • zachowań użytkowników,
  • najpopularniejszych treści na stronie,
  • miejsc, z których użytkownicy trafiają do serwisu (np. z jakich stron, z jakich serwisów społecznościowych).

Analityka internetowa to szereg działań, które obejmują:

  • analizę źródła ruchu na stronie,
  • weryfikację jakości treści,
  • analizę zachowań użytkowników.

Po przeprowadzonym audycie sporządzany jest raport, na podstawie którego można wyciągnąć wnioski związane ze skutecznością działań prowadzonych w zakresie marketingu internetowego.

Analityka internetowa pozwala ocenić słuszność podjętych decyzji w zakresie efektywności źródeł generowania ruchu na stronę www (np. SEO, kampanie AdWords, social media).

Korzyści z profesjonalnie przeprowadzonej analityki internetowej:

  • wyeliminowanie elementów na stronie, które tworzą bezwartościowy ruch,
  • zwiększenie zwrotu z inwestycji w źródła generujące ruch na stronie,
  • zwiększenie skuteczności działań e-marketingowych,
  • informacje na temat zachowań użytkowników i ich wpływ na konwersję.

Podstawą realizacji założeń biznesowych prowadzących do osiągnięcia sukcesu jest umiejętność korzystania z narzędzi analitycznych (m.in. poprzez prawidłową konfigurację) oraz wyciąganie trafnych wniosków. Usługi w zakresie analityki internetowej oferowane przez specjalistów z branży pozwolą osiągnąć wymierne efekty.