Search Marketing Angels Radio – po co to komu?

Tak trochę w poszukiwaniu samego siebie, padł pomysł i zapadła decyzja, aby “coś zrobić” konkretnego dla naszej branży. Kto czyta mojego bloga wie, że jestem dość mocno sfokusowany na SEO i marketingu internetowym. Trochę polatałem po świecie, po szkoleniach i konferencjach, poznałem tam też wielu ciekawych ludzi z branży marketingowej. Zbulwesrowany  też odrobinę postami z dwucyfrowymi ofertami na usługi SEM/SEO na grupach na fb postanowilem dorzucić swoje kilka groszy w ramach edukowania branży. Chciałbym tutaj wyjśc poza blog, wykorzystując potencjał Youtube i Facebook. No i w końcu zrodził się pomysł na Search Marketing Angels Radio.

Kto to będzie prowadził? Skąd pomysł na radio?

Prowadził będą Ja – Ojciec Dyrektor Dariusz Jurek #seoturysta i jeszcze jedna osoba, jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi współprowadzącymi. Ludzie mówią mi, że mam radiowy głos 😉 lecz niestety nie jest u mnie tak kolorowo, bo muszę popracować nad prędkością wypowiadanych słów i dykcją ;).  Aktualnie jestem na etapie wyboru mikrofonu i dopracowywania technicznych aspektów takiej audycji (oprogramowanie, miejsce, itp.).

A teraz tak poważnie… Udało mi się dostać na listę przyszłych gości na wywiad do Search Engine Talk Live, lecz jakoś nie mogę się zebrać, żeby tam wystąpić. Trochę trema, trochę brak czasu – w maju podchodzę do certyfikacji języka IELTS Academic, więc pewnie to doda mi pewności siebie i niebawem pojawię się u nich w programie. Uwielbiam te ich podkasty i uważam, że chlopaki robią kawał dobrej roboty dla naszej branży. Generalnie doszedłem do wniosku, że w Polsce mamy z kim i o czym rozmawiać, więc dlaczego nie zorganizować czegoś takiego w naszym kraju?

Po co to wszystko, skoro w internecie jest dużo takich informacji?

To przedsięwzięcie nie będzie stricte edukacyjne. Nie znajdziecie tam tematów typu “10 sposobów na zaangażowanie czytelnika” i “jak podłączyć Search Consol”. Nie będzie też tam czarnej magii takiej jak: “tajne techniki z 301” i “ile dać % linków na stronę główną a ile na podstrony, aby pingwin nie udziobał”. Nie spodziewajcie się proszę, że ktoś od razu  będzie zdradzał Wam swój cały know-how, który zbierał latami. Audycje będą prowadzone na luzie bez jakiś prywatnych wycieczek i wojenek. Tak naprawdę, to ja postaram się rozmawiać z gośćmi o samym “mięsie” i bez pierd… i product placementu, który jest totalnie bezużyteczny. Będą tam także poruszane tematy nazwijmy je „lifestylowe”, oczywiście dotyczące naszej branży. Kto czyta mojego bloga, ten wie, czego może się spodziewać. Żeby nie było, że każdy odcinek będzie o wszystkim i niczym, w danym odcinku skupimy się głównie na jednym temacie, zagadnieniu jako myśli przewodniej. Jak wyjdzie, to zobaczymy ale jestem dobrej mysli 😉

Takie przykładowe tematy jakie przychodzą mi do głowy to:

  • “Praca specjalisty SEO w dużym e-commerce”
  • “Crawl budżet po polsku.. Czyli czy grzebanie w logach coś daje”
  • “Jak wykorzystać Facebooka w małym biznesie”
  • “Jak wygląda życie w branży SEO po pracy w SQT”
  • “Remarketing w różnych branżach – komu jest to potrzebne”
  • “Wykorzystanie CRM przy współpracy nad projektem w dużych organizacjach”
  • “Mailing jako wsparcie działań w innych kanałach. Da rade?”

Z czasem chciałbym też zorganizować spotkania na wiekszą ilość osób w wersji “ad hoc” – taka “SEO/SEM drużyna pierścienia”. Tylko i wyłącznie w nagłych wypadkach, gdzie np. wyszedł Pingwin X, który zaorał pól rynku i zasiał panikę. Z reguły, wtedy w sieci jest mnóstwo #kontentniemarketingu i totalny brak konkretów i rozwiązań. Taka audycja mogłaby zebrać konkretne informacje i rozwiązania, które pozwolą stawić czoła problemowi.

Do kogo to będzie skierowane Search Marketing Angels Radio?

W naszych audycjach coś dla siebie znajdzie każdy, kto ma styczność z marketingiem internetowym. Od pasjonata dłubiącego sobie po godzinach, przez specjalistów i ekspertów, kończąc na ludziach, pracujących po stronie klienta i samych klientach.

Jak często będziemy nadawać i ile to będzie trwać?

Audycje planujemy nie dłuższe niż 1 h. Około dwa 2 tyg. przed spotkaniem będziemy zbierać pytania i kwestie godne poruszenia przez danego gościa. Nie ustaliłem jeszcze dnia i godziny, w którym audycje będą emitowane. Damy Wam o tym znać. Z uwagi na ogrom pracy organizacyjnej, związanej tym projektem, zanim się rozkręcimy, częstotliwość spotkań z rozmówcami zaplanowałem na co 3-4 tygodnie. Wraz z rozwojem radia, myślę o jednej audycji na 2 tyg. Wystartujemy pewnie w ciągu 3-4 miesięcy, tak aby już mieć jakiś zasięg na FB. Póki co kanał na fb będę uzupełniał treściami z naszej branży aby trochę facebook nas bardziej “polubi 😉

https://web.facebook.com/Search-Marketing-Angels-Radio-390705178008102/

Kogo będziemy zapraszać do Waszych audycji?

Będziemy zapraszać ludzi związanych z SEO, SEM, FaceBook, E-commerce, mailing etc.. Chcemy, aby każdy mógł się odnaleźć – nie jest to kanał strice SEO. Nie mówię tu tylko o “celebrytach”, ale o zawodnikach którzy nie są tak transparentni i socialowi jak Wieliczko, Gontarek i cała reszta „wesołej watahy”. 

Generalnie, osoby, które coś zrobiły i posiadają wiedzę praktyczną 😉 Oczywiście, trochę ludzi już poznałem i obserwuję ten rynek, więc “ściemniaczy” i “tłumaczy Mozu” raczej u nas nie będzie – oto się nie martwcie. Na mojej liście są  także producenci oprogramowania i rozwiązań do marketingu internetowego. Osoby znane nie z tego, że są znane, tylko z tego, że coś potrafią i mają coś do powiedzenia. Zaczniemy od naszych polskich “zasobów”, lecz w 2019 jest plan na cykl zagranicznych gości.

Zaczniemy od ankiety, kogo chcielibyście usłyszeć i jak tylko zbierzemy dodatkowe audytorium i zasięg, ruszymy z audycjami ze światowymi specjalistami. Oczywiście, każdy kto się do nas zgłosi, też zostanie “rozpatrzony” 😉 wiec serdecznie zapraszam.

Gdzie będzie można Was usłyszeć?

Z uwagi że to temat całkowicie „darmowy” nie będziemy mieć budżetu na studio, więc takie “jeden na jeden” w wyciszonym studio nie będzie nam póki co dane.  Będziemy nadawać na Facebooku w wersji live i jednocześnie na Youtube – wersja wywiadów będzię „zdalna”. Facbook i kanał na YouTubie to tam obejrzysz powtórkę w dogodnym dla siebie terminie. Video będzie zrobione i udostępniane w wersji “podcast” czyt.: wersja audio. Z każdego nagrania udostepnię również transkrypcję na moim blogu http://dariuszjurek.pl/blog. Wiemy, że nie zawsze jest czas na czytanie, a także okoliczności do słuchania, dlatego każdy znajdzie dogodną formę dla siebie.

Co sądzicie o takim pomyśle? Do zobaczenia i usłyszenia niebawem #staytuned 😉