Searchmetrics Academy na Searchmetrics Visibility_14 w Londynie.

 

Z wizytą na Searchmetrics Visibility_14

Searchmetrics to wiodąca firma, która oferuje skuteczne i praktyczne rozwiązania SEO, wspierające prowadzenie działań marketingowych w Internecie. Obszerny zakres możliwości, przejrzysta konstrukcja oraz łatwa i intuicyjna obsługa – to istotne zalety, które przemawiają “na plus”. Wśród rozwiązań Searchmetrics znane jest przede wszystkim Essentials – najtańsze narzędzie – dlatego bardzo podstawowe, ograniczające się głównie do modułu SEO, PPC, social media, informacje o linkach zwrotnych, ale i posiadające potężną bazę słów kluczowych. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest Searchmetrics Suite – opcja bardziej zaawansowana i rozbudowana niż Essentials. Poza typowymi dla niższej wersji modułami, oferuje więcej
funkcjonalności, m.in. uwzględnianie wszystkich lokalizacji (Essentials to zaledwie 3 z 20 dostępnych lokalizacji), analiza dla subdomen, dane
historyczne (np. rankingi słów kluczowych), obszerna analiza konkurencji i natychmiastowy dostęp do wszystkich niezbędnych danych. Chociaż w wersji Starter daje dostęp tylko do jednego konta użytkownika, ale już wersje Suite bardziej rozbudowane (np. Business) to możliwość utworzenia co najmniej 10 użytkowników i stworzenia przynajmniej 5 indywidualnych projektów. To naprawdę porządne i zaawansowane rozwiązanie SEO dla przedsiębiorców.

visibility_14-uk-logo

Dlaczego o tym wspominam? Otóż – 4 czerwca w Londynie odbyło się szkolenie Searchmetrics Visibility_14 – ważne z punktu widzenia osób zajmujących się SEO i marketingiem internetowym. Szkolenie miało charakter dość kameralny – liczba uczestników była ograniczona. Mnie i Bartkowi Góralewiczowi (goralewicz.co) udało się na nie załapać.

unnamed

Moja decyzja o uczestnictwie w szkoleniu została podjęta dość spontanicznie – i to o 1:00 w nocy. Na temat wyjazdu zgadaliśmy się przez przypadek (na grupie FB). Wystarczyło tylko 15 minut, bym podjął decyzję i zarezerwował jedno z ostatnich wolnych (jak się okazało) miejsc na to wydarzenie. Uczestnictwo w tym wydarzeniu było o tyle szczególne, że stanowiło połączenie szkolenia z możliwością uzyskania certyfikatu Searchmetrics Certified Professional. Takich wydarzeń właściwie nie można przegapić, więc musiałem się tam znaleźć.

 

certification-professional-logo

Searchmetrics Adademy – Certification Program

Searchmetrics Visibility_14 odbyło się w londyńskim hotelu Soho. Całość trwała mniej więcej od 13:30 do 18:00. Szkolenie zostało podzielone na część wykładową oraz egzaminacyjną. W tym samym czasie odbywała się też konferencja, na której zaproszeni eksperci wspominali o swoich skutecznych strategiach, o wykorzystaniu Searchmetrics w działaniach marketingowych – słowem można było otrzymać wiele ciekawych porad do wykorzystania w praktyce. Bardzo żałuję, że nie mogłem w tym uczestniczyć, ponieważ byłem nastawiony przede wszystkim na szkolenie z zakresu działania platformy Searchmetrics. Zorganizowane zostało kilkugodzinne szkolenie, a potem odbył się egzamin składający się z 80 pytań. Dawał możliwość uzyskania Searchmetrics Certified Professional. To trzy etapowa certyfikacja, która umożliwia otrzymanie najpierw żółtego (Yellow Belt), potem zielonego (Green Belt) i czarnego pasa (Black Belt).

Yellow Belt to certyfikat świadczący o posiadaniu podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania platformy Searchmetrics Enterprise SEO (np. konstrukcja narzędzia, wykorzystywana terminologia)

 

Green Belt to certyfikat potwierdzający bycie ekspertem w zakresie narzędzia Searchmetrics. Świadczy o rozszerzonej wiedzy z zakresu funkcjonowania platformy. To coś dla osób, które chcą jeszcze bardziej zgłębiać tajniki SEO.

 

Black Belt świadczy o zaawansowanej wiedzy z zakresu działania narzędzia Searchmetrics oraz całościowej wiedzy związanej ze strategią SEO. Szkolenie i egzamin obejmujący Black Belt nie były jeszcze organizowane – odbywa się to wyłącznie poprzez wcześniejsze zgłoszenia.

 

Posiadanie takich certyfikatów to niejako wyróżnienie i potwierdzenie swojej wiedzy z zakresu funkcjonowania platformy Searchmetrics oraz całościowej wiedzy obejmującej SEO. Szkolenie w Londynie dawało możliwość wzięcia udziału w dwóch pierwszych etapach. Udało nam się zdać egzamin, dzięki czemu wraz z Bartkiem staliśmy się jedynymi osobami, które w Polsce posiadają takie certyfikaty.

Największe w/g mnie zalety Searchmetrics to:

  • integracja softu z Google Webmasters Tools i Google Analytics – dzięki temu można trochę “odsłonić” frazy, które kryją się w „not provided”,
  • możliwość podawania pozycji w różnych krajach i miasta na trzech platformach (desktop, mobilnie, tablet),
  • możliwość dodania fraz z długiego ogona do monitorowania,
  • nieco inny sposób wyliczania skuteczności i CTR – a to wszystko za sprawą różnych wyników wyszukiwania (reklamy, mapki, Google shops, zdjęcia).
  • badanie zawartości pod strony vs fraza rankingowana  pod kątem ( tytuł, opis, nagłówek, treść ),

Dzięki Searchmetrics analiza SEO jest na pewno dużo sprawniejsza i przystępniejsza. Analizę ułatwiają wykresy, diagramy, itp., które zwiększają czytelność danych. Narzędzie pozwala na monitorowanie słów kluczowych, oceniać linki jak ( majestic, ahrefs, ose) czy porównywać wiele domen. Rozwiązanie w wersji Suite jest naprawdę bardzo przydatnym narzędziem. Szkoda tylko, że nie każdy może pozwolić sobie na wykupienie dostępu – polskie zarobki są w PLN, a Searchmetrics Suite w euro (już od 349€ / miesiąc)

W sumie na tym szkoleniu było 20 osób z całego świata – zarówno z niedużych prywatnych firm, jak i dużych korporacji (np. obok mnie siedział chłopak od seo z Disney’a).

2014-06-04 13.54.45

Po szkoleniu odbyło się krótkie after party w hotelu Soho. Zarówno na szkoleniu, jak i poszkoleniowym spotkaniu poznałem mnóstwo osób z ekipy Searchmetrics.

Searchmetrics Visibility_14 okazało się być niezwykle ciekawym wydarzeniem. Tym bardziej, że udało mi się uzyskać certyfikaty Yellow i Green Belt. Teraz czas na etap Black…

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *