Szkolenie Content Marketing z Erica McGillivary z MOZ – BrightonSeo

Szkolenie Content marketing z Erica McGillivary z MOZ – BrightonSeo

Konferencja SEO w Anglii

Jeśli o 9.00 rano widzę ogromny tłum ludzi pchający się do drzwi wielkiego gmachu koncertowego na południu Anglii, to co to może oznaczać?

IMG_1949

 

Wiadomo – właśnie rozpoczyna się kolejna konferencja SEO w Brighton, a ja ponownie postanowiłem nie przepuścić takiej okazji i skorzystać z całego dnia interesujących wykładów oraz – to oczywiste – z jakiegoś ciekawego szkolenia. Tym razem padło na “Content Marketing Training Course”, bo jak wiadomo content is king. Jestem już po szkoleniu oraz po konferencji i starym dobrym zwyczajem trochę go zrelacjonuję, specjalnie dla osób, które nie mogły dotrzeć.

IMG_1968

BrightonSEO – co to jest i dlaczego mnie to kręci

W ramach krótkiego przypomnienia i przedstawienia osobom, które jeszcze nie wiedzą. BrightonSEO to cykliczna impreza, odbywająca się dwa razy w roku, na której prezentowane są najnowsze trendy w marketingu internetowym i zmiany w obrębie wyszukiwarek internetowych, głównie Google. Specjaliści największych agencji marketingowych i interaktywnych dzielą się swoją wiedzą, pomysłami i doświadczeniami na lepsze strategie związane z wszystkimi dziedzinami SEO. Konferencja jest darmowa, ale zdobycie na nią darmowego biletu graniczy z cudem – rozchodzą się w kilka minut. Dzień przed oficjalnymi wystąpieniami, czyli w tym roku 9 kwietnia 2015, organizowane są różne kursy i szkolenia z najważniejszych i najciekawszych obszarów SEO, np. Content Marketingu, na które to sam się wybrałem. W tamtym roku zdecydowałem się na szkolenie “Advanced Link Building and Effective Outreach Training Course”. Jeśli ktoś ma ochotę dowiedzieć się co o nim sądzę i co mi dało, może poczytać w tym poście:

https://dariuszjurek.pl/szkolenie-z-link-buildingu-w-uk-advanced-link-building-and-effective-outreach-w-brightonseo/

Wszystko odbywa się na południu Anglii, w nadmorskim kurorcie. Można by rzec, w miłych okolicznościach przyrody, gdyby nie to, że większość czasu i tak spędzamy w wielkim gmachu koncertowym, w którym odbywają się kursy, a następnego dnia cała konferencja. Na niej dopiero można tak naprawdę  zobaczyć, jakim zainteresowaniem cieszy się BrightonSEO. Tłumy, tłumy, tłumy – to tyle co mam do powiedzenia.

IMG_1924

 (Content Marketing MOZ card sorting)

Content Marketing Training Course – co to i po co?

Podczas ostatniego BrightonSEO we wrześniu skupiłem się na Link Buildingu, więc teraz dla odmiany trochę więcej o Content Marketingu. Erica McGillivary z MOZ, prowadząca kurs, napisała w swoim opisie szkolenia, że stworzenie samego contentu jest trudne, a dopasowanie go do budżetu, do potrzeb rynku i oczekiwań klienta – jeszcze trudniejsze. Nie wspominając już o skutecznej sprzedaży – bo to jest najcięższe. Oczywiście się z tym zgadzam, bo słaba jakość contentu od razu przekłada się na wyniki. Ale z drugiej strony umieszczenie go w odpowiednich miejscówkach to bardzo ważna, jeśli nie kluczowa sprawa.

Wracając do początków – skoro nadal w Polsce brakuje większej ilość tematycznych, wartościowych miejsc do umieszczania artykułów, treści itp ( mimo świetnej roboty jaka robi whitepress )., póki nie rozwinie się to jak należy, trzeba cofnąć się do podstaw. Oznacza to mniej więcej, że każdy content jaki wypuszczamy ma być kozacki – po prostu najlepszy z najlepszych. To już zależy od copywritera, więc inwestujmy tylko w tych dobrych 🙂 Niech osoby planujące strategie content marketingu zapamiętają jedno: żadna osoba zajmująca się tworzeniem treści nie jest w stanie wymiatać we wszystkich możliwych tematach. Jeśli pisze o dachach, śrubkach i samochodach, a zaraz potem artykuły pod grupy docelowe z zakresu zdrowia i urody, i tak na zmianę – to nie przekłada się to na jakość. Specjalizacja w kilku dziedzinach jest ok, ale niech będą one jakoś powiązane. Jak mówi stare porzekadło – jak ktoś jest do wszystkiego, to często jest do niczego.

IMG_1920

Tak więc zanim zainwestujemy w odpowiednich copywriterów, sami dowiedzmy się, co chcemy osiągnąć i jak zbudować całą strategię Content Marketingu. Pisanie dla pisania, dla zasady content is king, za którą nic nie stoi, jest w sumie bezsensowne. O tym właśnie było szkolenie prowadzone przez Senior Community Managera – Ericę McGillivary z MOZ. Szkoleń o Content Mareketingu jest sporo i sam uczestniczyłem co najmniej w kilku. Ale MOZ to najwyższa klasa jakości – jedna z najbardziej znanych firm związanych z Marketingiem Internetowym, a jej produktów i działań zapewne nie trzeba nikomu przedstawiać.. Nie ukrywam, że fakt, że szkoleniowcem była osoba z struktur tej konkretnej firmy, przekonało mnie do kursu. Całkiem miła ta kobieta i do tego konkretna. Skupiła się na rzeczach, takich jak:

  • Jak wygląda dobra strategia?
  • Jak sprzedać swój pomysł klientom?
  • Kto powinien być zaangażowany w całe przedsięwzięcie?
  • Jak usprawniać procesy tworzenia contentu?
  • Jak poprawić jakość tego, co tworzymy?
  • Co zrobić, żeby tekst miał jakiś odbiorców?
  • Jakie statystyki i dane są ważne przy analizie wyników content marketingu?

IMG_1922

To taki skrót tego, co działo się przez 6 godzin szkolenia. Poniżej niewielkie streszczenie, co mi się najbardziej podobało:

wraz z kolejnymi slajdami każdy wykonywał jakieś zadanie – nie dało się nudzić i siedzieć na odczepnego, żeby tylko być i pochwalić się udziałem w kursie;

  • dostaliśmy materiały do pracy podczas szkolenia, na których pracowaliśmy;
  • interesujące było targetowanie grupy docelowej (prezentacja narzędzi);
  • szkolenie było prowadzone na przykładzie działań content marketingowych Moz.com;
  • prowadząca podesłała nam kilka ciekawych mentorów z Content Marketingu do followania;
  • podobało mi się prezentowanie wpływu tonu wypowiedzi, kolorów i całej kreacji na strategie CM;
  • szerokie opisanie audytu treść “Every 5 hours of auditing saves 20 hours work” – Kristina Halvorson
  • pełna transparentność w tłumaczeniu działań, jakie są podejmowane, bez pustych słów.

Podsumowując…

BrigtonSEO to świetna konferencja, a przygotowane szkolenia są jej bardzo dobrym uzupełnieniem. Z chęcią wrócę tu kolejny raz i wtedy zapewne skorzystam z jakiegoś innego kursu, w zależności od tego, co zaproponują. Ten wyjazd był całkiem udany – część informacji na pewno wykorzystam w swojej pracy, kilka ulepszę, sporo pozostawię bez zmian, ale generalnie, technicznie i merytorycznie oceniam “Content Marketing Training Course” na plus – wielki plus. Cieszę się, że mogłem brać w tym udział. Taką samą ocenę wystawiam też i samej konferencji oczywiście. I całemu klimatowi, który wyjątkowo mi podpasował. I jeszcze kilku innym rzeczom, o których nie będę wspominał.

Chociaż nie, zaskoczę was jedną rzeczą, którą zostawiłem sobie na koniec. Szkolenie trwało 6 h, a podczas niego słowo SEO padło… Kto zgadnie? Maksymalnie 1-2 razy. Zanim ktoś się zapyta dlaczego, odpowiem sam. Dlatego, że w USA i Anglii Content Marketing to nie tylko Link Building, ale też pisanie treści skierowanej do odpowiednich grup użytkowników, pod ich potrzeby i zainteresowania – to było główną ideą całego spotkania z przedstawicielem MOZ.

Tak więc zgodnie ze swoimi przekonaniami ponownie powtarzam, że żeby nadążać za trendami w SEO i robić dla klientów najlepsze strategie (samemu przy tym nie tracąc) trzeba zainwestować trochę w siebie – stąd też ten mój kolejny wyjazd do Anglii. Jako naczelny “ambasador szkoleń” zapewniam – warto wybrać się do Brighton podczas kolejnej edycji konferencji i warto skorzystać z kursów oferowanych dzień wcześniej. Ale, ale – nie spoczywajmy na laurach. Jedna konferencja i jedno szkolenie nie czyni z nas ekspertów. Dwa też nie, ale wiadomo o czym mowa 😉 W każdym razie, ja dalej zamierzam pogłębiać swoją wiedzę, a tym razem pomoże mi w tym (mam nadzieję) konferencja SMX w Londynie, już w maju 2015. Oprócz tego szkolenie z CM, które opiszę kiedy znajdę kilka wolnych chwil – na pewno dowiecie się o nim niebawem. Póki co możecie co nieco przeczytać o tym wydarzeniu na tej stronie:
http://searchmarketingexpo.com/london/content-marketing-workshop/

Tak więc z chętnymi spotkam się za miesiąc na swoim blogu, a żądni wiedzy i opowieści z BrightonSEO 2015 niech piszą w komentarzach pod artykułem. Spotkamy się i poopowiadam parę historii, które nie zmieściły się w ramy tego posta lub się do niego nie nadawały 😉

7 replies
  1. Łukasz Trześniewski
    Łukasz Trześniewski says:

    Dzięki za relację, czytałem jeszcze kilka innych z całego BrightonSEO i podoba mi się, że w większości prezentacji (nie tylko na temat content marketingu) zostało pokazane całkowicie inne podejście niż przyjęło się do tej pory. Trzeba wychodzić poza standardowe ramy i tak, na pewno nieustannie uczyć się i doszkalać.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *