maciek lewinski

Szkolenie z Google Analytics w Akademi Google Analytics

Wszystkie branże związane z działalnością w internecie nie mogą stać w miejscu i zadowalać się tym, co już osiągnęły. To chyba oczywiste, że skoro zmieniają się algorytmy oraz wymagania i oczekiwania tego rynku, to należy się do nich dopasować, racja?

Bo czym byłby seowiec, który zatrzymał się na wiadomościach z przed kilku lat i uznał, że jest specjalistą, który wszystko już wie? Sam sobie odpowiem na to pytanie – zapewne nikim.

Dlatego (ponownie) nadszedł czas na zaczerpnięcie nowych wiadomości i kilka refleksji z tym związanych. Tym razem jako „ambasador szkoleń” 😉 wybrałem szkolenie z Google Analytics  ( https://www.akademiaanalytics.pl ) organizowane przez Maćka Lewińskiego z isurvival.pl

image1

Trochę info o organizatorze…

Maciej Lewiński, jak sam o sobie pisze na swojej stronie, jest wojownikiem, który zwycięża. Brzmi nieźle, ale skupmy się na jego wiedzy i doświadczeniu, które – mnie osobiście – zachęcają do uczestnictwa w szkoleniu 😉

Zatem Maciek Lewiński to specjalista w zakresie marketingu internetowego. Działa w tej branży już kilka ładnych lat, czego można się dowiedzieć, jeśli trochę poszuka się w odmętach sieci. Spec od Google AdWords, Google Analytics i SEM. Wszystko, co mówi na swoich szkoleniach podparte jest wiedzą praktyczną i doświadczeniem. Nie suche fakty, ale konkret, to chyba najmocniejsze punkty jego działalności.

Za sobą ma publikację książki o e-biznesie, kilkaset szkoleń na temat efektywnego wykorzystania internetu, udział w wielu konferencjach jako prelegent (m.in. SEMcamp, Akademia Google itp.) i kilka innych zasług, które wyróżniają go spośród konkurencji 😉

Facet, który przeszkolił już wiele, wiele firm w zakresie optymalizacji stron internetowych pod kątem lepszej sprzedaży i promocji marki. Robi to na tyle dobrze, że nadal jest polecany – przeze mnie też.

maciek lewinski

Szkolenie Google Analytics

Zachęcony pozytywnymi opiniami, 23 i 24 października 2014 r wziąłem udział w szkoleniu dotyczącym Google Analyticsa. Wszystko odbywało się w Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza w Warszawie, a całość prowadził, jak już wspomniałem, Maciek Lewiński ze swoim wspólpracownikiem.

Dwudniowy podział szkolenia miał swoje uzasadnienie. Pierwszy dzień skupiał się na podstawach. W ten sposób nawet laik miał możliwość odnalezienia się w temacie. Dzień drugi to sprawy bardziej zaawansowane, ale przez to też ciekawsze i dla mnie, przydatniejsze. Uczestniczenie w obydwu szkoleniach było dobrym posunięciem, bo dało mi kompletną porcję wiedzy na temat tego, co by dużo mówić, przydatnego urządzenia. Zawsze istnieje opcja wyboru tylko jednego dnia – dla każdego coś dobrego 😉

Co oferuje szkolenie? Dokładne info znajduje się na stronie, ale w wielkim skrócie można określić to tak: sposób poruszania się po Analytics i interpretowanie raportów; zaawansowane i niestandardowe wykorzystanie tego narzędzia oraz użycie go do jak najlepszej optymalizacji strony, tak, żeby realizować założone przez siebie cele.

Generalnie – wszystko co trzeba wiedzieć, żeby Google Analytics w jakikolwiek sposób nam się przydał, a nie był tylko wtyczką, którą powinno się mieć i na tym koniec.

Program dwóch dni szkoleniowych można znaleźć na stronie z zapisami, jaki i wszystkie inne konkretne informacje. Ja od siebie dodam kilka subiektywnych uwag i opinii.

image6

Co mi się najbardziej podobało?

Przede wszystkim – szkolenie było zdecydowanie na wysokim poziomie i warte swojej ceny. Od razu zaznaczam, że Maciek Lewiński blisko współpracuje z Google, ale mimo to był obiektywny w wielu sprawach. Nie było słodzenia i zachwalania, tylko rzetelne informacje z uwzględnieniem wad. Inne kwestie, które zaliczam na plus to:

  • organizacja szkolenia w prestiżowej lokalizacji w Warszawie,
  • sposób prezentacji i wyposażenie sali,
  • omówienie wszelkich aspektów Google Analyticsa,
  • omowienie słabych i mocnych stron Google Analyticsa,
  • żywe przykłady on-line; zero teorii, sama praktyka,
  • bardzo szerokie i praktyczne omówienie oraz zastosowanie nowego kodu Google Analytics Universal,
  • pokazanie zastosowania Google Analytics API przy użyciu Google docs i wtyczki tam dostępnej – dla osób, które nie odnajdują się w panelu Google Analytics, a preferują wersja arkuszową,
  • sposoby ofertowania i sprzedaży “Analitykii Internetowej” w pracy z klientem,
  • wskaźnik cena/jakoś 😉 (za granicą takie szkolenia kosztują 3-4 razy więcej, tak więc cieszymy się wysoką jakością za rozsądną cenę na naszym “swojskim podwórku”)
  • targetowanie kampanii Google AdWords w zależności od pogody 🙂

Dla kogo? Komu mogę polecić szkolenie?

  • firmy SEM/SEO, które rozliczają się za ruch,
  • działy marketingu firm działających on-line i kupujących media na zew.
  • osoby odpowiedzialne za ocenę i pozyskiwanie ruchu dla witryn,
  • freelancerzy działający w marketingu on-line,
  • pracownicy agencji SEM/SEO,
  • domy mediowe kupujące media dla swoich klientów,
  • każdemu zainteresowanemu tematyką UX.

Co mi to dało?

  • przede wszystkim nabranie dystansu do prezentowanych danych w panelu,
  • lepsze zrozumienie metody działania Analyticsa – mogę znacznie zoptymalizować działania marketingowe w obrębie serwisu, jak i na zew.,
  • identyfikacje słabych i mocnych stron raportowania do klienta w Google Analytics,
  • eliminacja nieopłacalne kanałów pozyskiwania sprzedaży dla klientów,
  • znacznie rozjaśnienie w sprawie zastosowanie segmentowania i filtrowania danych w Google Analytics.

Podsumowując…

Byłem, widziałem i słuchałem. Jestem zadowolony i ze sposobu prezentowania treści przez Maćka Lewińskiego (plus za konkrety, a nie suchą teorię), i z wiadomości, które były przekazywane. Znam narzędzie, jakim jest Google Analytics, posługuje się nim na co dzień w swojej pracy, ale szkolenie dało mi sporo przydatnych wskazówek, żeby jeszcze bardziej wycisnąć z niego to, co się da. Jak najbardziej zdaję sobie sprawę, że Analytics, tak jak zresztą wszystko w naszej branży, nadal się rozwija. Nie można poprzestać na wiadomościach z przed X lat, trzeba iść do przodu. Szkolenia takie jak to są fajną opcją – mamy konkretne wiadomości prosto od konkretnych osób 😉

2 replies
  1. Tomasz
    Tomasz says:

    Czy podczas pierwszego dnia dowiedziałeś się jakiś rzeczy, o których wcześniej nie wiedziałeś? Znam bowiem GA i chciałbym tylko rozwinąć swoją wiedzę na ten temat.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *