Link Building po czesku.. czyli „How to indentify and get rid of your most dangerous links” z Julie Joyce z linkfish.com
Dzisiejszy wpis poświęcony będzie (a jakże!) kolejnemu szkoleniu, w którym miałem okazję uczestniczyć. Skoro raz podjąłem decyzję o korzystaniu z wiedzy innych, zamierzam to kontynuować. Tym bardziej, że jeśli dobrze się porozglądać i zorientować, okazji do tego nie brakuje.
Było już trochę o Google Analytics, o User Experience i o Link Building. I ten ostatni temat ponownie poruszam. Strategie całego Link Buildingu w seo, oraz pozyskiwanie odpowiednich miejscówek, to sprawa, o której można dyskutować przez wiele, wiele godzin. Największym problemem jest chyba to, że nikt nie da na to gotowego szablonu, który sam z siebie rozwiąże cały problem, a przy tym zawsze będzie skuteczny. Kreatywność, a przy tym trochę kombinowania, w jakiś sposób pozwala nam ogarnąć cały temat. Byłem już na kilku warsztatach, szkoleniach i konferencjach na temat Link Buildingu. Z każdego wyniosłem parę cennych wskazówek, pomysłów i rad, które wykorzystuję i biznes jakoś się kręci. Tym razem obrałem kierunek Czechy – Brno i warsztat Julie Joyce z linkfish.com, mający miejsce tuż przed Marketing Festival.
Co, gdzie, jak i kiedy?
Nie będę rozpisywał się o samym Marketing Festival. Wspomnę jedynie, że odbywał się właśnie w Brnie, w Czechach, w pierwszych dniach listopada (1-2.11.2014). Kusił swoimi prelegentami, przede wszystkim osobami, takimi jak Avinash Kaushik czy dr Peter Meyers. Obaj Panowie są ze Stanów, ale za to Czechy znajdują się znacznie bliżej – punkt dla nas, skoro bliżej nam do Brna niż do US, to szkoda nie skorzystać z takiej okazji.
31 października, dzień przed konferencją i poza jej oficjalnym przebiegiem, można było zapisać się na płatne szkolenia, a raczej warsztaty. Większość z nich odbywała się w Newton College, oczywiście w Brnie. Było ich ponad 20, więc spokojnie każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Cena też nie była zaporowa – ok 30 euro bez vat jest jeszcze do przeżycia. Pomijając koszty podróży, of course 😉
Co wybrałem? Poranny warsztat o Link Buildingu, czyli „Jak zidentyfikować i pozbyć się najbardziej niebezpiecznych linków” (How to indentify and get rid of your most dangerous links). Czyli generalnie analiza różnego rodzaju linków, z naciskiem na te najbardziej problemowe i potencjalnie niebezpieczne. Co z nimi robić, jak unikać i jak rozpoznawać. Sprawdzać ręcznie czy zaufać specjalnym narzędziom? Dużo pytań i problemów, a na cały warsztat przeznaczone było tylko 4 godziny, wydaje się to mało.
Julie Joyce i Jay Young z Link Fish Media ( dla tych którzy zawsze pytają co to jest naturalny link… to właśnie on ) , którzy prowadzili cały warsztat, dali radę. Mogę powiedzieć z czystym sumieniem, że w te cztery godziny wcisnęli maksimum niezbędnej treści. Dokładnie to, co lubię – same konkrety bez zbędnego gadania 😉
Oprócz odpowiedzi na pytania zawarte w opisie kursu, pokazali sposoby na szukanie właściwych miejscówek pod linki tematyczne dla domen klientów i serwisy niszowe, które są bardzo pomocne w tym temacie.
Kilka informacji wyniesionych z warsztatu podczas rozmowy z szkolącymi jak i uczestnikami.
Postanowiłem być w porządku kolegą ( jak zawsze ) i podzielić się z Wami ciekawymi informacjami, wyniesionymi ze szkolenia. W końcu, czemu miałbym tego nie robić? 😉 A więc zapraszam do czytania, co też ciekawego mówią ludzie od Link Buildingu ze Stanów:
- Koszt pozyskania wartościowego linka w USA, może być nawet większy niż 300-400 $.
- Zostało zaprezentowane wiele dobrych praktyk odnośnie Link Buildingu, outreach i współpracy z blogerami.
- Średni czas operacyjny pozyskania linka przez outreach to 4-5h.
- Każda branża pod outreach jest inna i na każdą jest jakiś sposób. Nie znajdziemy uniwersalnych rozwiązań do zdobywania linków dla danej branży.
- Nigdy nie ujawnia się domeny klienta przy pierwszym kontakcie podczas Link Buildingu przez outreach.
- Narzędzia typu LinkRisk i Link Research Tools są genialne i znacznie przyśpieszają prace z badaniem profilu linków, w szczególności przy dużych projektach. Jednocześnie nie zwalniają seowca z ręcznego przeglądania i oceny linków. Były pokazywane przykłady “toksycznych linków” z bardzo popularnych serwisów dla anchora brandowego.
- Szukanie miejscówek na linki po profilu konkurencji już nie jest takim dobrym rozwiązaniem, głównie z uwagi na zmiany w podejściu Google i postrzeganiu profilu linków. Nie istnieje coś takiego, jak stały szablon domen linkujących dla domen w top 10 – profil linków musi być na swój sposób unikalny dla każdej domeny.
- W USA Page Rank domen nadal jest jednym ze znaczących wyznaczników ceny przy zakupie linków dla klientów.
- Nie ma różnicy czy robicie outreach z gmaila, czy domeny firmowego konta. Filtry spamowe w e-mailu traktują je tak samo. Kluczowym elementem w e-mailing outreach jest personalizacja treści i tematu wiadomości.
- Szukanie linków powinno być wyznaczane przez pryzmat relatywności, trafficu i potencjalnej konwersji dla usług klienta.
- Duże brandy nie mogą pozwolić sobie na otrzymanie kary od Google z punktu widzenia obecności i świadomości marki w internecie. Świetnym przykładem jest BMW, które nie sprzedaje samochodów przez internet, ale właśnie przez to medium generuje zainteresowanie marką i w końcu sprzedaż.
- i wiele innych tematów, ale to jak sobie przypomnę 😉
Podsumowując
Niech wnioski z tych informacji każdy wyciągnie sam. Ja zaprezentowałem to, co najbardziej mnie zainteresowało i uznałem za wartościowe. Jasne, nie zastąpię wam warsztatu i nie przekażę całej treści, ale lepsze to, niż nic. Zaciekawionych tematem odsyłam na stronę chłopaków z Max Roy ( http://searchmarketingweek.com/szkolenie-seo-pozycjonowanie-pro/), którzy w listopadzie serwują nam coś naprawdę extra. Link Building omawiany przez Jona Coopera.
Tak się składa, że nie musimy jechać 600 km do obcych krajów, żeby dostać najlepszą wiedzę od konkretnych osób. Brak płacenia za hotele i transport to tylko jedna z wielu korzyści. Chyba, że ktoś jest spoza Warszawy to się kimnie np u Pawła Gontarka ;-), ale cena jest nieporównywalna z zagranicznymi szkoleniami i kosztami uczestnictwa w nich. Zapewniam was o tym osobiście i musicie wierzyć mi na słowo 😉
Jon Cooper poprowadzi szkolenia o współdziałaniu Link Buildingu i content marketingu. Znajdzie się też co nieco dla osób zajmujących się branżą eCommerce. Brzmi zachęcająco i myślę, że warto skorzystać z tego, że facet z Florydy wybiera się specjalnie dla nas, do Polski. Ja będę 😉
Cooper jest świetnym specjalistą w SEO i właśnie Link Buildingu. Zajmuje się nim od kilku lat i robi to naprawdę dobrze. Był prelegentem na wielu światowych branżowych konferencjach, jest konsultantem w zakresie budowania linków, aktywnie działa na swoim blogu oraz jest autorem przewodnika dla Link Builderów Jak na 21-latka ma spore doświadczenie i wiedzę, którą będzie się dzielił w Warszawie, 21 listopada.
Także, jako “specjalista od szkoleń wszelakich”, mówię Wam o fajnym wydarzeniu jeszcze zanim miało miejsce, a nie jak zwykle – po fakcie. Polecam i zachęcam – nie jako info sponsorowane, bo przecież chłopaki są z Poznania i pewnie tak by za to grosza nie dali 😉 , ale jako coś, co mi się podoba – światowe szkolenie dostępne na miejscu, w Polsce.
Widzimy się na afterparty 😉
Trackbacks & Pingbacks
[…] W miniony weekend w Brnie odbyła się kolejna edycja Marketing Festival. Ciekawe relacje z tego wydarzenia (z mniejszą lub większą szczyptą samej zdobytej tam wiedzy, znaleźć możecie na Silesia SEM oraz blogu Darka Jurka. […]
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!