Analityka internetowa (web analytics) polega na analizowaniu danych związanych z przebywaniem użytkowników na stronie www. Stanowi audyt w oparciu o Google Analytics – narzędzie zainstalowane na badanej witrynie internetowej.
Dzięki analityce internetowej możliwe jest zbadanie zachowania użytkowników, a następnie odpowiednie zoptymalizowanie ruchu w serwisie, by osiągnąć określone korzyści biznesowe.
Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem które służy zarówno pomiarowi wielkości sprzedaży oraz współczynnika konwersji, jak i pozwala na wgląd zachowania użytkowników odwiedzających serwis. Jest źródłem wiedzy na temat:
- liczby użytkowników, którzy odwiedzają witrynę www,
- zachowań użytkowników,
- najpopularniejszych treści na stronie,
- miejsc, z których użytkownicy trafiają do serwisu (np. z jakich stron, z jakich serwisów społecznościowych).
Analityka internetowa to szereg działań, które obejmują:
- analizę źródła ruchu na stronie,
- weryfikację jakości treści,
- analizę zachowań użytkowników.
Po przeprowadzonym audycie sporządzany jest raport, na podstawie którego można wyciągnąć wnioski związane ze skutecznością działań prowadzonych w zakresie marketingu internetowego.
Analityka internetowa pozwala ocenić słuszność podjętych decyzji w zakresie efektywności źródeł generowania ruchu na stronę www (np. SEO, kampanie AdWords, social media).
Korzyści z profesjonalnie przeprowadzonej analityki internetowej:
- wyeliminowanie elementów na stronie, które tworzą bezwartościowy ruch,
- zwiększenie zwrotu z inwestycji w źródła generujące ruch na stronie,
- zwiększenie skuteczności działań e-marketingowych,
- informacje na temat zachowań użytkowników i ich wpływ na konwersję.
Podstawą realizacji założeń biznesowych prowadzących do osiągnięcia sukcesu jest umiejętność korzystania z narzędzi analitycznych (m.in. poprzez prawidłową konfigurację) oraz wyciąganie trafnych wniosków. Usługi w zakresie analityki internetowej oferowane przez specjalistów z branży pozwolą osiągnąć wymierne efekty.
Komenatrzu na blogu