Content marketing, czyli marketing treści, to strategia tworzenia wartościowych i unikalnych treści opracowana na potrzeby konkretnego klienta, której celem jest pozyskanie potencjalnych odbiorców towarów i usług. Jest to nowoczesna forma komunikacji z klientem, odbiegająca od natarczywego, jednostronnego przekazu reklamowego. Ważną rolą marketingu treści, jest ściągnięcie internautów na stronę internetową, a ruch na stronie ma duże oddziaływanie na wysokie pozycje w wyszukiwarkach Google, co jest wynikiem wysokich rankingów witryny internetowej. Algorytmy Google walczą z technicznymi zabiegami pozycjonerów, które nie mają nic wspólnego z jakością strony internetowej i spychają ją na odległe pozycje. Dlatego należy postawić na wartościową treść.
Treść, jako narzędzie Content Marketingu powinna być:
- Ciekawa – wciągająca czytelnika, skłaniająca do przemyśleń i działań;
- Atrakcyjna – podana w interesującej i łatwo przyswajalnej formie;
- Wiarygodna – poparta badaniami, zawierająca sprawdzone informacje;
- Przydatna – być odpowiedzią na potrzeby i możliwa do wykorzystania;
- Wartościowa merytorycznie – niosąca nowe informacji, potwierdzone wypowiedzią eksperta.
Content, inaczej treść publikowana w internecie ma postać:
- Artykułów eksperckich;
- Podcastów – cyklicznych publikacji dźwiękowych lub filmowych zamieszczanych w internecie;
- Webinariów – internetowe seminarium oparte na obustronnej komunikacji między prowadzącym spotkanie i uczestnikami;
- Form graficznych – infografiki;
- Evideo – przekaz filmowy.
Marketing Treści, jest bardzo ściśle związany z tzw. Marketingiem wirusowym, który polega na promocji firmy przez samych użytkowników internetu. Ciekawe i przydatne informacje są rozpowszechniane i publikowane na branżowych blogach i forach internetowych, bądź też portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, itp.). Dzięki temu szybko docierają do bardzo szerokiej grupy odbiorców, a firma staje się rozpoznawalna i zyskuje opinię eksperta w danej dziedzinie. Sprzyja to także zabiegowi link buildingu, czyli budowaniu linków prowadzących do strony internetowej, co zwiększa jej wiarygodność i daje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Korzyści Content Marketingu:
- Zwiększenie liczby odwiedzin na Twojej stronie internetowej;
- Zaistnienie w Social Media;
- Zwiększenie zaufania klientów;
- Zyskanie pozycji lidera w branży;
- Zdobycie nowych klientów;
- Wzrost sprzedaży;
- Zmniejszenie wydatków na tradycyjne formy reklamy i nakładów na public relations.
Content Marketing buduje długotrwałe relacje firmy z klientem, daje możliwość interakcji poprzez chociażby zamieszczanie komentarzy i co najważniejsze obie strony odnoszą korzyści. Klient zdobywa pożądaną i przydatną wiedzę, a firma buduje świadomość marki i zdobywa zaufanie odbiorcy przekazu, co ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. Mamy za sobą wiele kampani dla rożnych branż, od małych firm jak Diet Queen – warszawskiego dietetyka po duże koncerny kosmetyczne.
Komenatrzu na blogu