FILTRY I KARY GOOGLE

Filtry i kary Google to skutek naruszenia regulaminu przez strony internetowe. W efekcie dochodzi do spadku witryny w wynikach wyszukiwania na dalsze pozycje. W najbardziej krytycznych sytuacjach, w przypadku radykalnego złamania zasad Google, na stronę może zostać nałożony ban. Oznacza to z kolei wypadnięcie witryny z indeksu wyszukiwarki – serwis przestaje się pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Filtry i kary Google mogą zostać nałożone za:

  • duplicate content – czyli skopiowaną treść z innych serwisów,
  • nienaturalne nagromadzenie słów kluczowych,
  • nienaturalne pozyskiwanie linków.

Ban nałożony przez Google stanowi najsurowszą karę za:

  • ukrywanie treści,
  • ukrywanie linków,
  • przekierowania,
  • tzw. cloaking.

Zwykle dotyczą one stron www, którymi zajmują się niedoświadczone agencje SEO. Takie bowiem najczęściej uciekają się do mało etycznych zasad pozycjonowania i optymalizacji, co skutkuje nałożeniem surowych kar. Są one dotkliwsze o tyle, że wpływają na zmniejszenie ruchu na stronie oraz ograniczenie zysków.

Kary od Google nakładane są zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Informacje o nałożonych filtrach można znaleźć w Narzędziach dla Webmasterów. Czas trwania filtrów uzależniony jest przede wszystkim od typu filtra. Jeśli został nałożony automatycznie, wówczas jego konsekwencje będą odczuwalne do czasu, gdy wszystkie przewinienia nie zostaną wyeliminowane, a robot Google ponownie pojawi się na stronie. W przypadku filtrów ręcznych są one nałożone najczęściej na określony czas – jeżeli jednak przyczyna filtra nie zostanie wyeliminowana, nie ma mowy o zniesieniu kary.

Konsekwencje nałożonych filtrów i kar są dość dotkliwe, ponieważ zwykle utrata wysokiej pozycji w Google oznacza zmniejszenie zysków. Dlatego też należy dążyć do jak najszybszego ich wyeliminowania.

Żeby pozbyć się kar i filtrów nałożonych przez Google, należy zmodyfikować witrynę w taki sposób, by przestała naruszać regulamin wyszukiwarki. Następnie należy zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia i … czekać na zniesienie kary.

Usługa w zakresie usuwania filtrów Google obejmuje:

  • analizę naruszeń, które były przyczyną kary,
  • usunięcie ze strony wszystkich elementów budzących wątpliwość Google,
  • usunięcie linków zewnętrznych, które zostały przez Google uznane jako nienaturalne,
  • monitorowanie wdrożeń.

Korzyści z usługi zdejmowania filtrów i kar:

  • strona znów staje się widoczna w wyszukiwarce,
  • witryna nie narusza zasad Google,
  • wzrasta zainteresowanie ofertą,

Usuwając nałożony filtr możliwe jest wyeliminowanie poważnej bariery, która naraża właściciela strony na poważne straty spowodowane ograniczonym zasięgiem i mniejszym dopływem potencjalnych klientów.