FILTRY I KARY GOOGLE
Filtry i kary Google to skutek naruszenia regulaminu przez strony internetowe. W efekcie dochodzi do spadku witryny w wynikach wyszukiwania na dalsze pozycje. W najbardziej krytycznych sytuacjach, w przypadku radykalnego złamania zasad Google, na stronę może zostać nałożony ban. Oznacza to z kolei wypadnięcie witryny z indeksu wyszukiwarki – serwis przestaje się pojawiać w wynikach wyszukiwania.
Filtry i kary Google mogą zostać nałożone za:
- duplicate content – czyli skopiowaną treść z innych serwisów,
- nienaturalne nagromadzenie słów kluczowych,
- nienaturalne pozyskiwanie linków.
Ban nałożony przez Google stanowi najsurowszą karę za:
- ukrywanie treści,
- ukrywanie linków,
- przekierowania,
- tzw. cloaking.
Zwykle dotyczą one stron www, którymi zajmują się niedoświadczone agencje SEO. Takie bowiem najczęściej uciekają się do mało etycznych zasad pozycjonowania i optymalizacji, co skutkuje nałożeniem surowych kar. Są one dotkliwsze o tyle, że wpływają na zmniejszenie ruchu na stronie oraz ograniczenie zysków.
Kary od Google nakładane są zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Informacje o nałożonych filtrach można znaleźć w Narzędziach dla Webmasterów. Czas trwania filtrów uzależniony jest przede wszystkim od typu filtra. Jeśli został nałożony automatycznie, wówczas jego konsekwencje będą odczuwalne do czasu, gdy wszystkie przewinienia nie zostaną wyeliminowane, a robot Google ponownie pojawi się na stronie. W przypadku filtrów ręcznych są one nałożone najczęściej na określony czas – jeżeli jednak przyczyna filtra nie zostanie wyeliminowana, nie ma mowy o zniesieniu kary.
Konsekwencje nałożonych filtrów i kar są dość dotkliwe, ponieważ zwykle utrata wysokiej pozycji w Google oznacza zmniejszenie zysków. Dlatego też należy dążyć do jak najszybszego ich wyeliminowania.
Żeby pozbyć się kar i filtrów nałożonych przez Google, należy zmodyfikować witrynę w taki sposób, by przestała naruszać regulamin wyszukiwarki. Następnie należy zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia i … czekać na zniesienie kary.
Usługa w zakresie usuwania filtrów Google obejmuje:
- analizę naruszeń, które były przyczyną kary,
- usunięcie ze strony wszystkich elementów budzących wątpliwość Google,
- usunięcie linków zewnętrznych, które zostały przez Google uznane jako nienaturalne,
- monitorowanie wdrożeń.
Korzyści z usługi zdejmowania filtrów i kar:
- strona znów staje się widoczna w wyszukiwarce,
- witryna nie narusza zasad Google,
- wzrasta zainteresowanie ofertą,
Usuwając nałożony filtr możliwe jest wyeliminowanie poważnej bariery, która naraża właściciela strony na poważne straty spowodowane ograniczonym zasięgiem i mniejszym dopływem potencjalnych klientów.
Komenatrzu na blogu