link-building-strategy-final


Link Building
to działania wykorzystywane przy budowaniu strategii SEO. Ma na celu zwiększenie widoczności witryny internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych, co wywołuje większy ruch na stronie z wyszukiwarek internetowych. Kampania Budowy Linków ma też zasadniczy wpływ na wysoki ranking strony. Podstawą Link Buildingu jest zdobywanie linków z zaufanych i renomowanych stron internetowych oraz obecność na portalach społecznościowych, blogach, czy katalogach stron. Link Building to także zdobywanie wartościowych odnośników na innych serwisach tematycznie związanych ze stroną klienta, które generują ruch na stornie niezależnie od aktualnych zmian algorytmu Google.

Wyszukiwarki oceniają wiarygodność strony na podstawie liczby internautów, którzy powołują się na informacje tam zawarte podając odnośnik w formie linku. Liczba linków i ich jakość jak i „zaufanie”  jest badana przez algorytmy wyszukiwarek i na tej podstawie determinowana jest pozycja danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, a strona zdobywa zaufanie Google i i dzięki temu miedzy innymi rośnie tzw. Trust Rank i Page Ranking witryny.

 

Link Building obejmuje:

  • Ocenę fraz kluczowych;
  • Przegląd i ocenę treści zamieszczonych na stronie internetowej;
  • Znalezienie wartościowych witryn, na których zostaną zamieszczone linki do strony (artykuły eksperckie, blogi, Social Media, posty na forum).

 

Unikalne i wartościowe treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, w połączeniu z tematycznie powiązanymi i zaufanymi linkami sprawia, że strona jest atrakcyjna dla wyszukiwarek. Internauci poprzez linki przemieszczają się z jednej strony na drugą szukając jakościowych i wiarygodnych informacji. W ten sam sposób działają wyszukiwarki, chcąc zapewnić użytkownikom dostęp do wysokiej jakości treści pochodzących z zaufanych witryn.

 

Korzyści Link Buildingu:

  • Zwiększenie widoczności marki;
  • Stworzenie użytkownikom dostępu do witryny i jej treści;
  • Budowanie reputacji witryny i postrzeganie jej przez wyszukiwarki jako autorytatywne źródło informacji;
  • Poprawa pozycji strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania.
  • Generowanie alternatywnego tematycznego ruchu  dla strony internetowej niezależnie od zmian algorytmów algorytmu.