Kampanie linków sponsorowanych AdWords to sposób na szybkie pojawienie się strony w wyszukiwarce Google. Jest to płatna reklama, która pojawia się w wynikach wyszukiwania na wyróżnionej pozycji.

Reklama AdWords prezentowana jest powyżej organicznych wyników wyszukiwania, po wpisaniu konkretnych słów kluczowych przez użytkownika. Tym samym dociera do tych odbiorców, którzy poszukują informacji na temat określonych produktów / usług.

Reklama w formie linków sponsorowanych AdWords składa się z :

  • nagłówka – czyli wyróżnionego tytułu strony (max. 25 znaków),
  • opisu – czyli tekstu opisującego promowany produkt / promowaną usługę (max. 35 znaków),
  • adresu strony – adres URL, który wyświetli się po kliknięciu w link (max. 35 znaków).

Z uwagi na dość mocne ograniczenie znakowe, reklama AdWords musi być bardzo zwięzła, a jednocześnie trafiająca i zachęcająca użytkowników do wykonania „akcji” – zapoznania się z ofertą.

Kampanie linków sponsorowanych AdWords to złożone działanie, które obejmują:

  • analizę i dobór właściwych słów kluczowych – z uwzględnieniem specyfiki branży, aktualnych trendów, konkurencji,
  • utworzenie przyciągającej treści reklamowej – wraz z nagłówkiem i opisem,
  • monitorowanie przebiegu kampanii,
  • raportowanie wyników.

Kampanie linków sponsorowanych AdWords mają wiele zalet:

  • reklama wyświetla się natychmiast po uruchomieniu kampanii,
  • reklama wyświetla się wyłącznie w określonych lokalizacjach,
  • kampania jest bardzo elastyczna – można zmodyfikować ją w dowolnym momencie, zmieniając frazy, wyświetlany adres URL, grupę docelową, wyświetlany opis, itp.,
  • budżet dostosowany jest do możliwości finansowych – firma sama przeznacza, ile chce wydać na kampanię AdWords.

Dlatego stanowią świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem. Prowadzone równolegle, pozwalają osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Doskonale sprawdzają się w przypadku stron, które chcą szybko dotrzeć do grona potencjalnych klientów, szybko pojawiając się w wyszukiwarce.

Korzyści kampanii linków sponsorowanych AdWords:

  • płatność tylko za kliknięcie,
  • pełna kontrola nad przebiegiem kampanii,
  • docieranie do określonej grupy docelowej,
  • możliwość szybkiego pojawienia się w wyszukiwarce Google,
  • wzmocnienie wizerunku w Internecie.