SEO (Search Engine Optimatization) stanowi jeden z najważniejszych elementów działań w ramach marketingu internetowego. Jego istotą jest optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek (głównie Google ze względu na największą popularność wśród internautów).

Dzięki działaniom SEO, strona ma szansę dotrzeć na jeszcze wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. A jest to ważne z uwagi na fakt, że większość użytkowników dociera do konkretnych stron właśnie dzięki Google – jednej z najbardziej popularnych wyszukiwarek. Optymalizacja witryny pozwala uczynić serwis jeszcze bardziej przyjazny wyszukiwarce, co przekłada się na wzrost pozycji w rankingu.

Optymalizacja stron internetowych opiera się przede wszystkim na działaniach on-site. Dotyczą bezpośrednio budowy strony www i jej konstrukcji, a także zawartości witryny. Uwzględniają one:

  • optymalizację kodu – m.in. adresu URL, meta tagi (title, description), nagłówki H1-H6, atrybut ALT (podpisy zdjęć),
  • optymalizację treści – m.in. usunięcie zduplikowanej treści, wewnętrzne linkowanie, linki kanoniczne.

Działania SEO pozwalają wyeliminować bariery, które uniemożliwiają szybką i poprawną indeksację witryn internetowych w Google. Dzięki temu strona staje się widoczna w wynikach wyszukiwania, co umożliwia rozpoczęcie długofalowego procesu pozycjonowania.

Korzyści działań SEO:

  • strona dostosowana do wymagań Google,

 

  • generowanie większego ruchu na stronie,
  • wzmocnienie wizerunku marki,
  • generowanie leadów (pobieranie informacji teleadresowych od klientów),

 

  • zwiększony wzrost zainteresowania ofertą,
  • wysoka konwersja,
  • zwiększenie zaangażowania użytkowników.

Działania SEO zwykle poprzedzone są audytem strony www, dzięki któremu można wskazać istniejące błędy oraz opracować strategię pozwalającą na dotarcie do najwyższych pozycji w Google.