Sagomedia.pl – recenzja współpracy z agencją copywriterską
Niedawno pisałem recenzję platformy supertresc.pl, w której zamawiam artykuły i tłumaczenia. Inną firmą, z której usług copywriterskich korzystam, jest agencja Sagomedia.pl.
Firmy te różnią się przede wszystkim modelem działania. Supertreść to narzędzie pośredniczące między klientem a copywriterami, natomiast Sago Media ma własny zespół copywriterów. Które rozwiązanie jest lepsze z punktu widzenia klienta? To już zależy od konkretnych potrzeb i preferencji. Supertreść zapewne ma więcej copywriterów do pracy, ale z Sago Media jest lepszy kontakt (stała opieka, szybkie odpowiedzi na maile, możliwość bezpośrednego kontaktu telefonicznego).
W supertresc.pl komunikacja odbywa się bezpośrednio w panelu administracyjnym, w Sago Media kontaktujesz się przez email lub rozmawiasz telefonicznie. Co kto woli.
Czy Sagomedia.pl daje radę?
Oceniając współpracę z partnerami biznesowymi, patrzę głównie na jakość świadczonych usług i poziom obsługi klienta. To że jakość usług jest ważna , to sprawa oczywista. W przypadku zamawiania tekstów równie istotny jest dobry i szybki kontakt. Poprawki w tekstach, nowe pomysły co do treści, które przychodzą mi do głowy wymagają omówienia z agencją. A wtedy komunikacja jest szczególnie istotna.
Z Sago Media bardzo często zdarza nam się pracować online przy użyciu Google Docs, gdzie na bieżąco omawiamy dany fragment tekstu, wymieniając komentarze. Jak do tej pory kontakt z agencją jest świetny. W razie potrzeby wszystko szybko się załatwi – zdarzyło mi się zadzwonić do nich już po godzinach ich pracy w pilnej sprawie i nie zawiedli mnie.
Content is king…
Co do jakości tekstów, to nie mam zastrzeżeń. Rodzaje tekstów, jakie do tej pory agencja dla mnie przygotowywała to:
- artykuły specjalistyczne,
- artykuły sponsorowane,
- oferty sprzedażowe,
- treści na strony klientów,
- treści do e-mail marketingu,
- treści reklamowe do katalogów drukowanych,
- opisy do katalogów stron.
Zamawiam artykuły z różnych dziedzin – zarówno dotyczących trudnych i technicznych zagadanień, jak i prostszej tematyki. Zajmuję się głównie współpracą z lekarzami i sektorem medycyny estetycznej. A to klienci bardzo wymagający, zwracający uwagę na każdy szczegół. Dlatego teksty muszą być najwyższej jakości. A w razie potrzeby, copywriter musi wprowadzać poprawki zgodnie z sugestiami klienta, co też Sago Media czyni.
Z doświadczenia dotychczasowej współpracy mogę powiedzieć, że nie ma dla nich rzeczy nie do napisania. Gdy nie mam czasu albo pomysłów, proszę ich o pomoc w wymyśleniu tematów artykułów w danej dziedzinie. Jest to super opcją dla osób, które nie mają pomysłu na swój content marketing.
Częstą bolączką firm usługowych, w tym i copywriterów, jest ich terminowość. Również w tym aspekcie się nie zawiodłem. Co prawda dwukrotnie nie oddali tekstów na czas (przyznali się, że zapomnieli), ale w ramach rekompensaty zaoferowali mi zniżkę, a jeden z tekstów otrzymałem gratis. Czas oczekiwania na teksty średnio wychodzi jakieś 5-7 dni. To oczywiście wartość orientacyjna, ponieważ wszystko zależy pewnie od tego, jak bardzo teksty są wymagające, od ich ilości czy długości.
Money, money, money
Do tej pory współpracowałem z freelancerami, z którymi trzeba było się rozliczać na podstawie umowy o dzieło. A to niezliczona ilość papierków, która doprowadzała naszą księgową do szału. Teraz dostaję raz w miesiącu szczegółowe rozliczenie wraz z fakturą VAT i problem nadmiaru dokumentów do podpisania i odsyłania zniknął.
Nie będę pisał, ile mnie kosztują zlecenia przygotowania treści. Każdy rodzaj tekstów jest wyceniany indywidualnie. Ceny nie odstraszają, są adekwatne do jakości – a to najważniejsze. Na pewno da się znaleźć tańszych wykonawców, jeśli dla kogoś cena odgrywa kluczową rolę. Ale czy wtedy jakość będzie satysfakcjonująca?
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!